miercuri, 25 august 2021

Flipped Classroom - 12-16 iulie 2021, Praga, Cehia

La cursul Flipped Classroom au participat profesoarele Daniela Niță și Narcisa Macovei de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară. Furnizor de formare a fost tot organizația ITC International. Pentru că cele două profesoare au fost singurele participante la acest curs, unele dintre module s-au realizat împreună cu participanții de la Early School Leaving.




Flippped Classroom vine cu o metodă inovativă de predare, bazată pe încurajarea studiului acasă(individual) în locul celui din cadrul orelor de curs. Practic, a răsturna o clasă înseamnă a inversa „ordinea“, de obicei, în care se acumulează cunoștințele sau se formează deprinderile. În loc să învețe un conținut nou în clasă, elevii învață la domiciliu prin vizionarea de materiale realizate sau recomandate de profesori. Timpul din clasă este dedicat discuțiilor, activităților practice  și proiectelor. Elevii au mai mult timp pentru analiză, pentru aplicarea cunoștințelor lor și pentru interacțiunea cu alți elevi, precum și cu profesorul.




În cadrul cursului am învățat idei practice și instrumente inovatoare pentru a implementa și evalua modelul Flipped Classroom în cadrul școlii. Aplicarea metodei Flipped Classroom duce la învățarea centrată pe elev, activitățile Flipped Classroom fiind diferențiate în funcție de stilurile de învățare ale elevilor, interesele și mediile socio-culturale diverse.




Cursul și-a propus dezvoltarea competențelor-cheie ale profesorului secolului XXI: creativitatea, gândirea critică, educația mediatică și digitală, promovarea utilizării TIC și a metodelor de predare active pentru a îmbunătăți calitatea educației de masă la toate nivelurile. 

Profesorii trebuie să înțeleagă importanța resurselor educaționale deschise și a mediilor de învățare deschise în educație pentru a promova accesul universal la educație. Cursul și-a propus revizuirea și dezvoltarea competențelor personale și profesionale ale participanților, consolidarea încrederii în promovarea modelelor de pedagogie colaborativă și inovatoare, așa cum este Flipped Classroom.

Cursul a fost structurat pe următoarele module: 

 1 – Introducere în modelul Flipped Classroom

2 – Metacogniție pentru un model de învățare mai bună

3 – Instrumente pentru prezentari eficiente

4 – Instrumente pentru crearea propriei pagini web 

5 – Instrumente online pentru evaluarea formativă

6 – Găsirea resurselor online

7 – Strategii pentru modulul de planificare eficientă a lecțiilor

8 – Activități în clasă 

9 – Instrucțiuni diferențiate 

10 – Workshop Flipped Classroom.

Profesorii au studiat unelte noi pentru predare, au găsit resurse de învățare online: Storyjumper, Into the book, Wikipedia-learning, Goose Chase, Edpuzzle, precum și strategii care implică utilizarea unor coduri QR, cu ajutorul QR Code Scanner.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu