duminică, 5 septembrie 2021

Game-based Learning and Gamification - 19-23 iulie 2021, Praga, Cehia

La acest curs au participat  profesorii Ana Vesa,   Ștefan Bahan,  Petruța Tompea de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceavafurnizor de formare fiind INTERNATIONAL TRAINING CENTER, Praga, Cehia. 

Cursul “Game-Based Learning and Gamification”  s-a dovedit a fi o reală oportunitate întrucât cerințele educaționale în contextul pandemiei au adus modificări importante în ceea ce privește desfășurarea orelor cu elevii, solicitând și din partea profesorilor un efort suplimentar de a se instrui. Acest curs ne-a permis cunoașterea noile platforme educaționale, utilizarea telefonul mobil, a  jocurile video, codurilor QR, activităților outdoor ca suport pentru lecție, reușind astfel să se plieze perfect pe nevoile actuale ale elevilor și profesorilor.

Obiectivele cursului:

v   generarea unor materiale și idei ce pot fi folosite pentru a îmbunătăți dezvoltarea învățării bazate pe joc;

v   dezvoltarea spiritului de colaborare, a gândirii critice și creative prin intermediul jocurilor, promovarea utilizării GBL într-o abordare interdisciplinară;

v   sprijinirea resurselor educaționale deschise și a unui mediu educațional flexibil;

v  dezvoltarea profesională continuă;

v   posibilitatea dezvoltării unor legături cu alte cadre didactice de la școli din alte țări europene;

v   îmbunătățirea abilităților de limbă engleză și schimb intercultural.


Luni, 19 iulie

v  Prezentarea fiecărui profesor, a şcolii din care provine, a metodelor folosite în predare şi a aşteptărilor de la acest curs.

v   Modulul 1 Game-Based Learning and Gamification-educațional Practices Across Europe/Învățarea bazată pe joc și “gamificația”/ Practici educaționale în Europa


                Am folosit fiecare dintre noi jocul în sala de clasă, dar ce înseamnă învățarea bazată pe joc (GBL) și gamificația (Gamification). Se pare că ambele reprezintă mai mult decât a juca jocuri. 


Marți, 20 iulie

v   Using games and games strategies for enhancing learning/ Folosirea jocurilor și strategiilor specifice acestora pentru a îmbunătăți învățarea;

v  Using Mobile Devices to Support Learning/Folosirea dispozitivelor mobile pentru sprijini învățarea;





                Desigur știm că mulți dintre elevii noștri și chiar adulții joacă jocuri video, pe mobil sau chiar pe facebook. Ceea ce este atât de atractiv la aceste jocuri pentru tinerii de astăzi, nu este doar jocul în sine ci și interacțiunea socială și competiția. Clasamentele arată cine este primul, primesc bonusuri, ba mai mult un joc nu doar începe și se termină ci îți permite să treci la un alt nivel.  Ca urmare sunt motivante și acest avantaj îl putem folosi și în experiența educațională. Și dacă până acum elevii erau descurajați să folosească telefonul în cadrul orelor, acum încercăm să folosim avantajele oferite de acesta prin intermediul unor aplicații precum Kahoot, Quizlet, Edpuzzle, Miro, Socrative teacher.

 



Miercuri, 21 iulie

Aplicația Learning Apps

  Este o aplicație care permite crearea de exerciții precum:

  1. Exercițiul de tip Quiz cu alegere multiplă.

  -se dă un titlu;

  -se precizează cerința;

  -se formulează prima întrebare; 

  -se precizează variantele de răspuns, care pot fi sub formă de text, de imagine, de material audio sau video;

  -se bifează răspunsul corect;

  -se trece la următoarea întrebare etc.  

     

  1. Exercițiul de tip ordonare cronologică.     
  2. Exercițiul de tip text cu spații goale.                        
  3. Exercițiul de tipul localizați pe hartă.
  4. Exercițiul de tipul completează tabelul.                    
  5. Jocul de tipul Milionarii.
  6. Exercițiul de tipul audio/video cu înserări.
  7. Exercițiul de tipul potrivire de imagini etc.
      


Joi, 22 iulie

Digital Storytelling

Ce instrument aleg?

       Story Jumper este un instrument de lucru care permite realizarea unor  povești, prezentate sub forma unei cărți. Formatul acesta de carte este mult mai atractiv decât slideurile simple.

       Permite publicarea lucrării în format pdf, videobook, sau chiar carte în format clasic. Imaginați-vă satisfacția unui elev care a câștigat un concurs de storytelling organizat de dumneavoastră, atunci când își primește cartea în format clasic.

       Putem asocia textul cu imagini, dar și cu sunet

       Pot să personalizez cartea având posibilitatea de a crea un caracter pentru căruia îi pot schimba înfățișarea: ochi, păr, haine etc.

       Mai mulți profesori, sau elevi pot lucra în același timp din locații diferite, la realizarea cărții

       Este un instrument compatibil cu google clasroom

De ce să utilizăm povești în cadrul lecțiilor?

  permit transmiterea informațiilor;

  formarea competențelor;

  dezvoltă creativitatea;

  sunt distractive

  pot fi integrate în orice etapă a lecției

  cresc capacitatea de înțelegere a textului transmis

  pot fi narate atât de profesor cât și de elevi.

Ce avantaje oferă utilizarea tehnologiei în realizarea acestor povești?

  este mai ușor și rapid

  poți să o personalizezi

  pot să o distribui pe email, messenger, youtoube etc



 


Codurile QR

  Codurile QR sunt prezente peste tot: pe ambalajele celor mai noi gadgeturi, pe cărțile de vizită, incluse în prezentările de la conferințe, se pot vedea chiar și pictate pe clădiri. Oamenii și companiile deopotrivă le folosesc pentru a stoca și distribui tot felul de informații, într-o manieră ușor accesibilă oricui deține un smartphone.

  La modulele 7( Using QR Codes) si 9( Outdoor Games for Active Learning) am invatat cum sa cream coduri si am aplicat cunostintele practice, cautand indicii date de coduri intr-un parc. Am creat apoi un album cu aceste imagini. A fost, dupa parerea mea, singurul joc care te poate scoate din zona de confort a biroului/bancii, solicitandu-ti atentia activa.


Sarcini de joc QR:

  Find something you can multiply

   3 Kinds of Rocks

   Location of a bird’s nest

  Find something round

   Pine cone

   Find something you can multiply

   A forked stick

   A weed

   Moss

   Three different types of leaves

 


Vineri, 23 iulie
Concluzii, evaluarea, inmanarea certificatelor.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu