În perioada 5-9.07.2021 trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, Dumitru Costel- profesor de fizică, Chitială Roxana Delia – profesor biologie și Ignătescu Valerica profesor chimie au participat la cursul ,,Innovative Approaches to Teaching”în Praga, Cehia furnizor ITC INTERNAȚIONAL,Praga. Au fost alături de ei participanți din Grecia, Spania, Cipru, Slovenia , Estonia.
Cursul "Innovative Approaches to Teaching" a fost un ghid practic care și-a propus creșterea calității și eficienței procesului educativ prin aplicarea de metode ca învățarea bazată pe proiect, învățarea bazată pe întrebări, învățarea bazată pe sarcini de lucru; a prezentat modul de planificare, implementare și evaluare a unui proiect, instrumente TIC pentru stimularea creativității și a gândirii critice a elevilor, modul de adaptare a materialelor de învățare pentru realizarea instruirii diferențiate. Dintre activitățile parcurse amintim:
-Theoretical module-21stCentury Skills; Critical and creative thinking, how can it be developed?
-ICT as a tool for development of creativity and critical thinking- Digital Storytelling; Metacognition-teaching students to learn;
- Gamifying the Classroom
- Peer Education; Modern trends in assessment.
- Using online applications in the classroom; Blended Learning- Flipped
Maniera predominant individuală de lucru în clasă și aproape totală de comunicare cu colegii în cadrul orelor de curs sunt foarte greu de suportat pentru cei care sunt obișnuiți acum să se conecteze în tot felul de rețele sociale, să-și împărtășească realizările și să fie apreciați (să primească ”like”).
De aceea, cursul ne-a arătat că realizarea predării prin folosirea teoriei inteligențelor multiple s-ar putea dovedi un aliat prețios în munca la clasă cu aceste noi generații, deoarece în primul rând valorizarea inteligențelor dominante ale fiecărui elev conduce la creșterea stimei de sine și a interesului pentru școală, conținuturi care până atunci erau inaccesibile capătând deodată sens și devenind abordabile atunci când sunt prezentate de profesor în maniere diferite, folosind ”porți de intrare” adecvate înțelegerii fiecărui elev.
Metodele interactive dau naştere învăţământului activ, stimulează interesul pentru nou, încurajează implicarea lui în diverse activităţi şcolare, fac ca elevul să participe activ în procesul învăţării, pregătit să-şi însuşească cunoştinţele, prin efort propriu, prin angajarea gândirii şi mobilizarea tuturor funcţiilor intelectuale în raport cu sarcina de învăţare dată.
Metodele
interactive pe care le-am învățat la acest
curs au multe avantaje:
- elevul devine coparticipant la propria
formare;
- asigură
elevului condiţii optime de a se afirma individual şi în echipă;
- dezvoltă gîndirea critică;
- dezvoltă
motivaţia pentru învăţare;
- permit evaluarea propriei activităţi
Nu au fost uitate de organizatori nici vizitele culturale în care participanții au avut ocazia să viziteze orașul Praga.
Învățarea într-un mediu intercultural, alături de profesori din alte țări a fost pentru cadrele didactice sucevene o experiență unică, un bun prilej de a cunoaște profesori noi, de a schimba opinii, de a face cunoscut sistemul de învățământ din România, de a lega prietenii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu